• درخواست جلسه

  • وب سرویس آمادئوس

    درباره شرکت آمادئوس

    وب سرویس آمادئوس (Amadeus)

    ویژگی های وب سرویس آمادئوس

    پیاده سازی وب سرویس آمادئوس

    وب سرویس آمادئوس

    این روزها از هر 4 مسافر 3 نفر به‌صورت آنلاین بلیط خود را می‌خرند. اگر شما هم اهل سفر هستید، قطعا قبل از قطعی‌شدن تصمیمتان، درباره مقصد و راه‌های مختلف رسیدن به آن در اینترنت تحقیق می‌کنید. حال تصور کنید که این روند روبه رشد در کل جهان انجام می‌شود و مدیریت صحیح آن باعث ارتقاء کمی و کیفی مسافرت‌هاست. اینجاست که نیازی جهانی سیستمی از توزیع امکانات سفر مانند وب‌سرویس آمادئوس را تقاضا می‌کند.

    جالب است بدانید که در سال 2021، بیش از 200 میلیون سفر با استفاده از سیستم توزیع جهانی شرکت آمادئوس رزرو شد. این آمار نشان می‌دهد که آمادئوس نسبت به سال قبل فروش بیشتری داشته است، آن هم در شرایط کرونا و در زمانی که تعداد سفرها به همین دلیل کاهش چشمگیری داشت.

    با توجه به این آمار و نمونه‌های مشابه، به نظر می‌رسد آمادئوس سیستمی معتبر برای استفاده‌ی اکثر آژانس‌های دنیاست. بهتر بگوییم آمادئوس ویژگی‌هایی دارد که نیاز جهانی را جواب می‌دهد. به همین دلیل است که سعی می‌کنیم چیستی این آژانس مسافرتی جهانی و وب‌سرویس پرواز را بررسی کنیم.

    درباره شرکت آمادئوس

    آمادئوس درست مانند یک شرکت گردشگری بزرگ، به بزرگی کل دنیا، خدمات مسافرتی را پشتیبانی می‌کند. این سیستم رزرواسیون آنلاین پرواز به آژانس‌های مسافرتی کمک می‌دهد تا نیاز مشتریان خود را پاسخ بگویند. با این کار از طرفی نیاز مخاطبان خود را برطرف می‌کنند و از طرف دیگر تجارتشان جهانی می‌شود. این در واقع نوعی مدیریت در کسب‌وکار، کاهش هزینه‌ها و بهبود درآمد نیز هست.

    آمادئوس از معروف‌ترین GDS های دنیاست. نمایندگی این GDS از سال 1382 با نام آمادئوس ایران توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) شروع به فعالیت کرد. در حال حاضر نیز بیش از 99 درصد آژانس‌های مسافرتی ایران از آمادئوس استفاده می‌کنند.

    دفتر مرکزی شرکت آمادئوس چندملیتی در شهر مادریدِ اسپانیا و مرکز داده در کشور آلمان قرار دارد. وب‌سرویس آمادئوس از بزرگ‌ترین سیستم‌های توزیع جهانی یا GDS (Global Distribution System) در حوزه گردشگری و خدمات مسافرتی به حساب می‌آید. با علم به اینکه 37 درصد از  کل فروش بلیط پروازها در جهان از طریق آمادئوس انجام می‌شود، قطعا به صحت این حرف یقین پیدا می‌کنید.

    البته که راهکارهای مختلفی برای ارائه خدمات گردشگری در این شرکت وجود دارد؛ اما در ایران  فعالیت این شرکت فقط حوزه رزرو پرواز و صدور آنلاین بلیط را در بر می‌گیرد. از پرواز و خطوط هوایی گرفته تا هتل‌ها، تورهای گردشگری، شرکت‌های بیمه، آژانس‌های اجاره خودرو، شرکت‌های راه‌آهن، خطوط کشتی‌رانی و آژانس‌های مسافرتی، همه و همه از خدمات شرکت آمادئوس است.

    در وصف کیفیت عالی خدمات این شرکت همین بس که سه شرکت هواپیمایی ایر فرانس، لوفت‌هانزا و هواپیمایی ایبریا، از سهامداران اصلی آن هستند.

    وب‌سرویس آمادئوس چه می‌کند؟

    وب‌سرویس آمادئوس به شما امکان بررسی و خرید بلیط هواپیما از ایرلاین‌هایی را می‌دهد که تحت GDS هستند. GDS (سیستم جهانی توزیع) اطلاعاتی از انواع خدمات در سراسر جهان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ارائه اطلاعاتی مانند رزرو بلیط، هتل، اتومبیل و مهم‌تر از همه توزیع صندلی پرواز از سراسر جهان و ایرلاین های مختلف و معتبر، منبعی منظم و کامل برای هر آژانسی به حساب می‌آید.

    ارائه امکان رزرو و خرید بلیط هواپیما نیز از آن گروه اطلاعاتی است که همه آژانس‌های هواپیمایی می‌طلبند. اما در این سیستم، فقط ایرلاین‌هایی که عضو یاتا هستند قادر خواهند بود تا ظرفیت، شرایط، قیمت صندلی‌ها و کلاس‌های پروازی را اطلاع‌رسانی کنند. انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یا IATA (یا International Air Transport Association) بدون اهداف سیاسی و اقتصادی، فقط برای ارتقاء کیفیت خدماتی با کمترین هزینه‌ها به مسافران فعالیت می‌کند. در این میان فقط ایرلاین‌های معتبر با خدماتی متمایز، برنامه‌های پرواز خارجی منظم و مطابق با استانداردهای خاص می‌توانند عضو این انجمن شوند.

    برای درک بهتر باید بگوییم در سراسر جهان، برای مسیرهای پروازی مختلف، ایرلاین‌های مختلفی وجود دارد. برای یافتن پرواز مد نظر مشتری از میان فروشندگان مسیری زمان‌بر و سردرگم‌کننده وجود دارد. برای رفع این معضل وب‌سرویس‌های مختلفی تحت GDS فعالیت می‌کنند. این وب‌سرویس‌ها طبق درخواست مشتری، اطلاعات را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کنند و در نهایت جواب درخواست را می‌دهند. وب‌سرویس آمادئوس یکی از وب‌سرویس‌های قدرتمند تحت GDS است که در مقایسه با وب‌سرویس‌های دیگر، رکورد فروش مطلوبی دارد. با این تفاسیر وب‌سرویس آمادئوس امکان خرید بلیط از ایرلاین‌های معتبر و عضو یاتا را برای شما فراهم می‌آورد.

    اما در ایران حوزه فعالیت شرکت آمادئوس فقط به وب‌سرویس‌های خرید بلیط سیستمی از ایرلاین های خارجی محدود می‌شود. در گذشته، این وب‌سرویس در ایران فقط امکان رزرو موقت بلیط را فراهم می‌کرد. در نتیجه مخاطبان باید برای قطعی‌کردن خرید بلیط به آژانس مسافرتی می‌رفتند؛ اما چند سالی است که مخاطبان تمام این موارد را در آمادئوس به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند.

    شما می‌توانید این کار را به کمک چارتکس و متخصصان آن انجام دهید. خرید وب‌سرویس پرواز آمادئوس از چارتکس راحت‌ترین و به‌صرفه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

    ویژگی‌های وب‌سرویس آمادئوس چیست؟

    آمادئوس ابزاری همه کاره است که امکان ساخت انواع سفر را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. به کمک وب‌سرویس آمادئوس می‌توانید رضایت بیشتری برای مشتریان خود فراهم کنید چرا که عملکردتان بسیار بهینه خواهد شد و نیازی به انجام کارهای اضافه نخواهید داشت. از جمله ویژگی‌های این وب‌سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    ●  برنامه‌ای تحت وب است که نیازی به نصب روی سیستم‌ها ندارد و می توانید به‌صورت آنلاین از خدمات آن استفاده کنید.

    ●  آمادئوس بستر امنی برای مبادله و انتقال اطلاعات با سایر سایت‌هاست. این وب‌سرویس به‌محض دریافت فرمانی از سوی کاربر، به‌بررسی اطلاعات سایت‌ها می‌پردازد و بهترین پاسخ را در زمانی بسیار کوتاه، ارائه می‌کند.

    ●  با آمادئوس قادر هستید که بهترین پاسخ را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مشتریان خود بیابید و رضایت آنان را جلب کنید.

    ●   وب‌سرویس آمادئوس مشابه هر وب‌سایت دیگری امکان گزارش‌گیری مالی، تعیین سطح دسترسی‌های مختلف و ایجاد پنل‌های اختصاصی را دارد. با این اوصاف در صورتی که از آمادئوس استفاده کنید، مجهز به سیستمی مدیریتی نیز خواهید بود.

    ●   سرویس آمادئوس برای گرفتن بلیط SO نیز راهکارهایی دارد. به این معنی که برای تهیه بلیط‌های هواپیمایی که هر دو سر آن در خارج از ایران می‌توانید از بلیط‌های سوتو یا SOTO استفاده کنید.

    پیاده سازی وب سرویس آمادئوس

    برای پیاده سازی وب‌سرویس آمادئوس باید بدانید خدمات آمادئوس پس از عقد قرارداد و پرداخت وثیقه‌های بانکی لازم بهره‌برداری می‌شود. اگر بخواهید خودتان و به صورت مستقیم این وب‌سرویس را تهیه کنید با دردسرهای زیادی مواجه خواهید شد.

    بهترین راه برای راه‌اندازی وب‌سرویس آمادئوس استفاده از خدمات گروه نرم‌افزاری چارتکس است.

    چارتکس علاوه بر پیاده‌سازی وب‌سرویس پروازی آمادئوس می٬توانید وب‌سایت فروش و رزرو بلیط هواپیما را هم در کنار وب‌سرویس هتل و قطار و اتوبوس هم به شما ارائه دهد تا مجموعه کاملی از خدمات گردشگری را در یک‌جا برای خودتان داشته باشید و کسب‌وکارتان را گسترش دهید.

    پیاده‌سازی وب‌سرویس آمادئوس و راه‌اندازی وب‌سایت فروش خدمات گردشگری به صورت تخصصی در چارتکس انجام می‌شود و شما برای نشان دادن خودتان در بازار فقط به چند روز کاری و کمک متخصصان ما در چارتکس نیاز دارید.

    سوالات متداول

    وب‌سرویس آمادئوس، وب‌سرویسی برای خرید بلیط هواپیماست که آژانس‌های هوایی و البته مسافران از آن استفاده می‌کنند. آن‌ها با کمک آمادئوس و بدون نیاز به جستجو در سایت‌ها، ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی متعدد، بلیط هواپیمای دلخواه خود را می‌خرند.

    ●  برنامه‌ای تحت وب است که نیازی به نصب روی سیستم‌ها ندارد و می توانید به‌صورت آنلاین از خدمات آن استفاده کنید.

    ●  آمادئوس بستر امنی برای مبادله و انتقال اطلاعات با سایر سایت‌هاست. این وب‌سرویس به‌محض دریافت فرمانی از سوی کاربر، به‌بررسی اطلاعات سایت‌ها می‌پردازد و بهترین پاسخ را در زمانی بسیار کوتاه، ارائه می‌کند.

    ●  با آمادئوس قادر هستید که بهترین پاسخ را در سریع‌ترین زمان ممکن برای مشتریان خود بیابید و رضایت آنان را جلب کنید.

    ●  وب‌سرویس آمادئوس مشابه هر وب‌سایت دیگری امکان گزارش‌گیری مالی، تعیین سطح دسترسی‌های مختلف و ایجاد پنل‌های اختصاصی را دارد. با این اوصاف در صورتی که از آمادئوس استفاده کنید، مجهز به سیستمی مدیریتی نیز خواهید بود.

    ●  سرویس آمادئوس برای گرفتن بلیط SO نیز راهکارهایی دارد. به این معنی که برای تهیه بلیط‌های هواپیمایی که هر دو سر آن در خارج از ایران می‌توانید از بلیط‌های سوتو یا SOTO استفاده کنید.

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.